Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Pompa wody - rozrząd

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Pompa wody - rozrząd

    lukasz3112, zieleń na białym super, już ustaliliśmy parę stron wcześniej, z tym że ta co pokazałeś taka zgniłozielona jakoś nie leży, coś żywszego by się przydało :P

  • #2
    [O2] Pompa wody - rozrząd

    Kupując do wymiany rozrząd wypadałoby zmienić pompę wody. Na rynku jest kilkadziesiąt rodzajów pomp różnych marek. Ceny tych fabrycznych (czyt. z ASO) i tych niefabrycznych pod własną marką są porównywalne a różnice wynoszą kilkadziesiąt złotych. W skodach montowany był rozrząd INA. W ASO oferowane są dwa rodzaje pomp wody zależnie od silnika*:
    :arrow: 038 121 011 J
    :arrow: 045 121 011 H



    W/w pompy wody mają oryginalnie opakowania ASO oraz naklejki w kolorze białym.

    Na rynku są także pompy wody z dodatkiem litery X czyli:
    :arrow: 038 121 011 JX
    :arrow: 045 121 011 HX



    Pompy dodatkowo wyróżnione literką X mają oryginalne opakowania ASO ale naklejkę już w kolorze pomarańczowym.

    Różnica cenowa między pompą "białą" a "pomarańczową" w ASO to ok. 400 plnów. Przy wymianie kompletnego rozrządu ASO proszą o zostawienie starej pompy i wtedy zwracają ok. 100 plnów.

    Jak zapytałem się czy pompa z końcówką X jest regenerowana odpowiedziano mi, że nie jest to taka sama wartościowa pompa wody jak ta bez X. Natomiast spotkałem się też z info, że pompy z X są pompami regenerowanymi prze Niemców i po regeneracji dalej wpuszczane w obieg jako pełnowartościowy produkt (nawet na pierwszy montaż).

    Czy ktoś z Was orientuje się jaka jest różnica między tymi pompami? Czy jeżeli mielibyście wybór kupilibyście pompę wody z rozrządem kupilibyście z X?


    *na myśli mam silniki o oznaczeniach:
    - 1,9 TDI: ATD od numeru silnika -211246
    - 1,9 TDI: AXR, ASZ, BKC, BJB, BXE, BLS
    - 2,0 TDI: BMM
    "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

    Komentarz


    • #3
      Generalnie nie odpowiem Ci w 100% na twoje pytanie.

      Ja jak wymieniam rozrząd to składam go z podzespołów firm:
      rolki i wszelakie napinacze- INA
      pompy- SKF
      paski- Contitech'a lub Gates'a (zawsze zakładam pasek wzmacniany!).

      Są to firmy, które robią te podzespoły na pierwszy montaż dla grupy VAG i nie tylko (producent samochodów wiele elementów sam nie produkuje robią to jednostki specjalizujące się w danej dziedzinie- "światowi producenci").

      To o czym ty piszesz wyżej to już zakup tego samego za znacznie wyższą cenę!!!
      Nie wiem jak innych- mnie na to nie stać...

      Są podzespoły, które przez producentów tychże części wprowadzane są po regeneracji jako nowe (np. Bosch- przepływomierz), ale regenerację nie wykonuje producent samochodów tylko producent tych podzespołów, po drugie nie odróżnisz części nowej od regenerowanej (spełnia 100% normę nowego urządzenia więc nie ma co głowy sobie tym zawracać). Jeżeli jest inaczej to część ta jest tańsza, a informacja "po regeneracji" powinna znajdować się na produkcie.
      "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

      Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
      >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
      >>Software - rogalotti<<

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez haragon

        rolki i wszelakie napinacze- INA
        pompy- SKF
        paski- Contitech'a lub Gates'a (zawsze zakładam pasek wzmacniany!).
        to samo daje ASO (tylko pod własnym logo)

        Zamieszczone przez haragon
        To o czym ty piszesz wyżej to już zakup tego samego za znacznie wyższą cenę!!!
        Nie wiem jak innych- mnie na to nie stać...
        Różnica między ASO zestawem, a nie ASO to +- 80 zł... więc różnica niewielka, ale nie o to mi chodzi co jest tańsze a co nie. Tylko o pompę z X (nie o rozrząd)

        Zamieszczone przez haragon
        Jeżeli jest inaczej to część ta jest tańsza, a informacja "po regeneracji" powinna znajdować się na produkcie.
        Nie znajdziesz żadnej informacji o regeneracji oprócz tego co wyżej napisałem
        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

        Komentarz


        • #5
          Z tą różnicą pomiędzy ASO, a nie ASO można polemizować.
          Wszystko zależy od tego gdzie porównujesz ceny, rzadko jest to 80zł (na całym rozrządzie), najczęściej 200-300zł i więcej.

          Co do X i bez X się nie wypowiem bo nie wiem.

          [ Dodano: Pią 17 Lut, 12 11:58 ]
          Zamieszczone przez Biszczu
          Zamieszczone przez haragon

          rolki i wszelakie napinacze- INA
          pompy- SKF
          paski- Contitech'a lub Gates'a (zawsze zakładam pasek wzmacniany!).
          to samo daje ASO (tylko pod własnym logo)
          Z tego co się orientuje ASO nie montuje wzmocnionych pasów zębatych, chyba że specjalnie o to poprosisz i będą go mieli na magazynie (jeżeli w ogóle wiedzą o ich istnieniu???)

          Pomijam tu oczywiście sytuację, w której tylko taki pasek jest dedykowany do twojego silnika.
          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
          >>Software - rogalotti<<

          Komentarz


          • #6
            Pompy z końcówka X na pewno są regenerowane przez producenta. Dlatego jak kupisz pompę z końcówka X musisz zwrócić swoja stara pompę

            Komentarz


            • #7
              haragon, dziękuję Ci za wzięcie udziału w dyskusji, ale piszesz o całym rozrządzie!. Moje pytanie dotyczyło pompy paliwa

              Zamieszczone przez andrzej-tdi
              Pompy z końcówka X na pewno są regenerowane przez producenta. Dlatego jak kupisz pompę z końcówka X musisz zwrócić swoja stara pompę
              Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło.
              Pytanie jakiej jakości są takie regenerowane pompy ?
              "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Biszczu

                Właśnie o taką odpowiedź mi chodziło.
                Pytanie jakiej jakości są takie regenerowane pompy ?
                Jak śmigałem Toledo i wymieniałem 2 razy rozrząd na ori częściach i pompie z końcówką X nigdy nic się nie posypało i nic nie ciekło.
                W tym roku będę też wymieniać w RS-ce i tez będzie to ori zestaw mam nadzieje ze będzie do niego pompa z końcówką X.
                Bo po co przepłaca za nowa przykładowo 300zł ja za X zapłacę np. 100zł.
                A starej pompy przecież na półkę dla dekoracji stawiać nie będę :lol:

                Tekst zkopiowany z Allegro
                UWAGA!!! POMPA WODY NIE JEST REGENEROWANA!!! Regenerowane pompy (tak jak wszystkie inne regenerowane przez VW części) mają dodatkowo na końcu numeru literkę X (w tym przypadku 038121011JX oraz 038121011KX) oraz pomarańczową naklejkę na pudełku z numerem części. Pompy przez nas sprzedawane są absolutnie nowe!!!

                Link: Link

                Komentarz


                • #9
                  Jeżeli za rozrząd z nieregenerowaną pompą cena jest 600 plnów, a z regenerowaną 550 plnów to chyba warto kupić nieregenerowaną
                  "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Biszczu
                    Jeżeli za rozrząd z nieregenerowaną pompą cena jest 600 plnów, a z regenerowaną 550 plnów to chyba warto kupić nieregenerowaną
                    Biszczu jeden pies bo na jedno i drugie masz taka sama gwarancje.
                    Dla spokoju swojego możesz kupić Nieregenerowana
                    Badz kupić regenerowana a za 50pln i kupić sobie dobra butelkę :lol:
                    Ale teraz tak na poważnie to powiem ze różnica jest niewielka od regenerowanej a nie regenerowanej, pewnie też bym wziął tą nieregenerowana.
                    Ja jak kupowałem do seata to nowa koszt. bodajże 330zł a regenerowana 80zł+ zwrot starej

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez andrzej-tdi
                      [
                      Link: Link
                      też to widziałem i cena jak do O2 za całość 599 plnów nie jest zła szczególnie, że jak dowiadywałem się w ASO Zielona Góra u nich koszt wymiany z pompą X to 1300 a bez X 1700 :shock:
                      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                      Komentarz


                      • #12
                        wiem, ze to jest temat o pompach ale i o rozrządach, wiec podepne się z pytaniem
                        na allegro spotkałem taki opis w aukcjach:

                        "Ten typ rozrządu tj. 038 198 119 C jest droższy. Sprzedawcy na innych aukcjach proponują zamiast tego typu rozrząd tańszy 038 198 119 A, przekonując że oba rozrządy są niby takie same i pasują do podanych typów samochodów. Nic bardziej mylnego, proszę nie wierzyć w te zapewnienia. Rozrządy różnią się typem napinacza który nie jest pomiędzy sobą zamienny, a który przy zamianie nie spełnia swoich założeń i wprowadza drgania, zmniejsza komfort i może doprowadzić do zerwania paska.""

                        o co tu chodzi?
                        Pozdrawiam
                        Paweł

                        Komentarz


                        • #13
                          Jeżeli przyjrzymy się procesowi regeneracji (profesjonalna regeneracja = to samo co nowa), to po co nowa jak można mieć to samo za mniejsze pieniądze???

                          Kiedyś widziałem proces profesjonalnej "naprawy-regeneracji" wprawdzie nie pomp, ale całych jednostek napędowych bez osprzętu. Naprawdę byłem pod wrażeniem. Są elementy, które w żaden sposób się nie zużywają więc nie ma najmniejszego powodu by je nie użyć po raz kolejny.
                          "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                          Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                          >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                          >>Software - rogalotti<<

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez haragon
                            Jeżeli przyjrzymy się procesowi regeneracji (profesjonalna regeneracja = to samo co nowa), to po co nowa jak można mieć to samo za mniejsze pieniądze???

                            Kiedyś widziałem proces profesjonalnej "naprawy-regeneracji" wprawdzie nie pomp, ale całych jednostek napędowych bez osprzętu. Naprawdę byłem pod wrażeniem. Są elementy, które w żaden sposób się nie zużywają więc nie ma najmniejszego powodu by je nie użyć po raz kolejny.
                            Dokładnie!
                            W takiej regenerowanej pompie wymienione jest pewnie łożyskowanie i uszczelnienie na nowe. Reszta raczej się nie psuje
                            O2 Scout 1.8 TSI

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez ary
                              Zamieszczone przez haragon
                              Jeżeli przyjrzymy się procesowi regeneracji (profesjonalna regeneracja = to samo co nowa), to po co nowa jak można mieć to samo za mniejsze pieniądze???

                              Kiedyś widziałem proces profesjonalnej "naprawy-regeneracji" wprawdzie nie pomp, ale całych jednostek napędowych bez osprzętu. Naprawdę byłem pod wrażeniem. Są elementy, które w żaden sposób się nie zużywają więc nie ma najmniejszego powodu by je nie użyć po raz kolejny.
                              Dokładnie!
                              W takiej regenerowanej pompie wymienione jest pewnie łożyskowanie i uszczelnienie na nowe. Reszta raczej się nie psuje
                              Tak jest !!!
                              Zużyciu głównie ulega łożysko i uszczelnienia. Jeżeli coś nie będzie spełniać normy idzie na przemiał. Każdy podzespół jest mierzony, prześwietlany (pod kątem spójności struktury) i oglądany. Jeżeli coś nie mieści się w normie leci na recykling. Potem części są planowane, przetaczane, piaskowane o tam jakieś 0,1mm więc wyglądają jak nowe i jeszcze spełniają swoją normę, i mieszczą się w tolerancji założonej przez producenta (mają tą samą skuteczność mechaniczną wiec nadają się do ponownego użytku).
                              Złożona w ten sposób pompa jest 100% jak nowa!
                              "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                              Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                              >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                              >>Software - rogalotti<<

                              Komentarz


                              • #16
                                Jak czytałem to z kołami dwumasowymi jest tak samo "X" = regenerowane.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez natash
                                  Jak czytałem to z kołami dwumasowymi jest tak samo "X" = regenerowane.
                                  Elementy które są poddawane regeneracji przez producenta (Grupe VW Audi) to na końcu numeru danej części jest zawsze X i teraz podajże jeszcze pomarańczowa naklejka
                                  Części z Końcówka X nie odbiegają żadna norma od nowych ori części.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Biszczu
                                    też to widziałem i cena jak do O2 za całość 599 plnów nie jest zła szczególnie, że jak dowiadywałem się w ASO Zielona Góra u nich koszt wymiany z pompą X to 1300 a bez X 1700 :shock:
                                    Kiedys roznica byla taka, ze regenerowana pompa 150zl, a nowa 550zl
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Strasznie drogie to ASO w Jeleniej. . .Ja parę lat temu za cały przegląd wraz z wymianą oleju zapłaciłem 1.300 PLN w lubelskim ASO. . .a przecież rozrząd do AXR jest taki sam jak do BXE. . .

                                      Niewątpliwym atutem wymiany rozrządu w ASO jest 2-letnia gwrancja i wrazie gdyby coś klęknęło to nie ma wyjścia. . .a tak, ścigaj kogoś przez allegro. . .

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Dzida
                                        Strasznie drogie to ASO w Jeleniej. . .
                                        w Jeleniej to nie wiem, za to w Zielonej Górze faktycznie drogo :wink:
                                        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Sorry ale dla mnie to jedno i to samo. I to góra i to góra. :wink:

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Dzida
                                            Strasznie drogie to ASO w Jeleniej. . .Ja parę lat temu za cały przegląd wraz z wymianą oleju zapłaciłem 1.300 PLN w lubelskim ASO. . .a przecież rozrząd do AXR jest taki sam jak do BXE. . .

                                            Niewątpliwym atutem wymiany rozrządu w ASO jest 2-letnia gwrancja i wrazie gdyby coś klęknęło to nie ma wyjścia. . .a tak, ścigaj kogoś przez allegro. . .
                                            Ja nie spotkałem się by rozrząd klękną z winy części. Przyczyną awarii zawsze jest robocizna lub pseudo oszczędnościowe podejście do sprawy inwestora samochodu (wymienię 1 rolkę i napinacz, a pompa skoro jest dobra to zostawię).
                                            Potem to jest płacz i opinie w stylu lepszy łańcuszek itp...

                                            Rozrząd wymieniam zawsze u DGW, jest taniej niż w ASO, a i zapewne lepiej ;-)
                                            To zbyt poważna robota by eksperymentować z warsztatami.

                                            A gwarancja ASO hmmm
                                            Generalnie rzecz biorąc mam to w nosie. Nie chciałbym mieć samochodu po takiej awarii nawet naprawianego za free w ASO (a tam nie rzadko zdarzają się awarie rozrządów ;-)

                                            PS: Co innego gdy auto jest na gwarancji- to wiadomo...
                                            "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                            Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                            >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                            >>Software - rogalotti<<

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez haragon
                                              paski- Contitech'a lub Gates'a (zawsze zakładam pasek wzmacniany!).
                                              co do paska.......kiedyś podsłuchałem o rodzaju paska z niciami stalowymi , który sie nie zerwie ....czy to prawda? Generalnie jaka jest struktura "wzmocnionego paska " ?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez haragon
                                                Ja nie spotkałem się by rozrząd klękną z winy części.
                                                A no widzisz. A ja z racji tego że mój braciak jest mechanikiem, widziałem już parę razu urwany świeżo założony pasek Gates-a. I od tej pory zakłada on tylko i wyłącznie Contitech-a.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Dzida
                                                  A no widzisz. A ja z racji tego że mój braciak jest mechanikiem, widziałem już parę razu urwany świeżo założony pasek Gates-a. I od tej pory zakłada on tylko i wyłącznie Contitech-a.
                                                  Co prawda nie o pasku rozrządu ale o pasku osprzętu Gates'a nie mogę powiedzieć złego słowa. Miałem kiedyś taki przypadek w VR6, że dębowo stanęła rolka napinacza. Pasek okazał się na tyle mocny, że zerwał plastikowe kółko wielorowkowe z łożyska, tzn. pod wpływem tarcia rozpuściło się i odpadło a pasek śmigał po zblokowanym łożysku. Zanim się zorientowałem to przejechałem jeszcze z 30km. Pasek wytrzymał i to po przelataniu ok. 70kkm, więc jakościowo naprawdę był dobry.
                                                  O2 Scout 1.8 TSI

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X